TEST DE CONEIXEMENTS
DEL TEMARI
CONVOCATÒRIA 300 PLACES DE LA CATEGORIA D’AUXILIAR D’ADMINISTRACIÓ GENERAL
ANY 2019
Primera prova: Test de Coneixements del Temari
1. Qualsevol ciutadà
podrà demanar la tutela de les llibertats i dels drets reconeguts a l’article 14 i en la Secció primera del
Capítol 2n (Títol I) de la Constitució mitjançant recurs d’emparament davant
el Tribunal Constitucional. Quina és la opció
correcta?
A. El recurs d’empara només és aplicable
per demanar la tutela dels drets reconeguts a l’article 14.
B. També s’aplicarà a l’objecció de consciència.
C. També s’aplicarà al dret a un habitatge.
D. També s’aplicarà al dret a la llibertat
d’expressió.
2. Tota persona detinguda ha de ser informada immediatament i de forma comprensible:
A. Dels seus drets i de les raons de la
detenció.
B. De la durada de la
seva detenció.
C. No ha de ser informada de res.
D.
Del jutge que ordena la detenció.
3. El capítol
primer de la Constitució Espanyola diu que:
A. Cap espanyol
d'origen no podrà ser privat
de la seva nacionalitat.
B. L'espanyol d'origen
perd la nacionalitat en cas que una Llei orgànica
ho determini.
C. La nacionalitat espanyola només s'adquireix per naixement a l'Estat espanyol.
D. La nacionalitat d'un espanyol d'origen
serà revocada en cas de no residir en territori
espanyol durant més de 10
anys.
4. La Constitució reconeix el dret a
sindicar-se:
A. A tothom.
B. A totes les persones
espanyoles en edat laboral.
C. A tothom,
amb limitació per llei a les Forces
i Instituts Armats.
D.
A tots els residents a l'Estat en edat laboral.
5. El President
del Govern és nomenat:
A. Pel Rei.
B. Pel Congrés
de Diputats.
C. Pel Senat.
D. Per les Corts Generals.
6. El Congrés
de Diputats es reuneix de forma ordinària:
A. En tres sessions anuals.
B. En dues sessions anuals,
de setembre a desembre i de febrer
a juny.
C. En dues sessions, de gener
a juliol i de setembre a desembre.
D. Tantes vegades
com ho decideixi la majoria
de la cambra.
7. Segons la Constitució Espanyola, la moció de censura:
A. Haurà de ser proposada com a mínim per la desena part dels Diputats.
B. Podrà ser adoptada per la majoria
simple del Congrés
dels Diputats.
C. L'adopta la mesa del Congrés dels Diputats.
D. Podrà ser adoptada per la majoria
qualificada de les Corts Generals.
8. Els ciutadans
podran exercir l'acció
popular i participar en l'Administració de Justícia mitjançant:
A. La iniciativa parlamentària.
B. Les Eleccions Generals.
C. La Institució del Jurat.
D.
Els Tribunals d'Honor.
9. L’Estat s’organitza territorialment en:
A. Municipis, províncies i en les Comunitats Autònomes
que es constitueixin.
B. Municipis, províncies, comarques i Comunitats Autònomes.
C. Pedanies, municipis, províncies i Comunitats Autònomes.
D. Províncies i Comunitats Autònomes.
10. La federació
de Comunitats Autònomes:
A. Serà aprovada
pel Congrés de Diputats amb una majoria
de tres cinquenes parts.
B.
Serà aprovada pel Congrés de Diputats i el Senat
amb majoria qualificada.
C. En cap cas s’admetrà la federació de Comunitats Autònomes.
D. Està regulada
per una llei orgànica.
11. El president
de la Generalitat:
A. És escollit
pel poble i nomenat pel Rei.
B. És escollit
pel Parlament i nomenat pel Rei.
C. És escollit
pel Parlament i nomenat pel president del Govern de l’Estat.
D. És escollit
i nomenat pel Parlament.
12. Segons l’article 141 de la Constitució Espanyola referent a la província:
A. L’alteració dels límits provincials són competència de les Comunitats Autònomes.
B. Els límits
provincials poden ser modificats per acord entre
les Subdelegacions del Govern a les províncies afectades, publicat
als butlletins oficials.
C. Qualsevol alteració
dels límits provincials haurà de ser aprovada per les Corts Generals per mitjà d’una llei orgànica.
D. Els límits provincials poden ser modificats amb l’aprovació del Govern per mitjà d’un decret.
13. L’article 140 de la Constitució Espanyola, al parlar dels regidors, disposa
que:
A. Els regidors
seran elegits pel cap de llista del grup municipal
que obtingui la majoria electoral.
B. Els regidors
seran elegits pels veïns del municipi.
C. Els regidors
seran elegits per votació del ple de l’ajuntament.
D. Els regidors
seran nomenats d’entre
els funcionaris que formin part del consistori.
14. Quin dels principis que s’enumeren NO
és un dels principis d’organització i actuació de l’Administració Pública
recollits a la Constitució Espanyola?:
A.
Descentralització.
B. Eficàcia.
C. Eficiència.
D. Coordinació.
15. L’àmbit d’aplicació de la Llei 26/2010 de règim jurídic
i de procediment de les administracions públiques
de Catalunya abasta a les següents administracions públiques de
Catalunya:
A. Només
l’administració de la Generalitat i les entitats que integren l’administració local.
B. Només
l’administració de la Generalitat, les entitats
que integren l’administració local,
l’administració pròpia d’Aran i els organismes autònoms i les entitats
públiques dependents o vinculats a
qualsevol de les administracions públiques catalanes quan exerceixen potestats administratives.
C.
Només l’administració de la Generalitat i l’administració pròpia
d’Aran.
D. Només
l’administració de la Generalitat i els organismes autònoms i les entitats públiques
independents.
16. Quins dels següents òrgans
existeixen en tots els ajuntaments?
A. Alcalde, Tinents
d’Alcalde, Comissió de Govern.
B. Alcalde, Comissió
de Govern, Comissions d’estudi, informe o consulta.
C. Alcalde, Tinents
d’Alcalde, Consell Assessor
Urbanístic.
D. Alcalde, Tinents
d’Alcalde, Ple.
17. D’acord amb la Carta Municipal de Barcelona, a quins òrgans correspon el govern del municipi?:
A. El Consell Municipal, l’alcalde
o alcaldessa, la Junta de Portaveus, els presidents i els regidors de districte, si escau,
i els consells de districte.
B. El Consell Municipal, l’alcalde
o alcaldessa, la Comissió de Govern, els presidents i els regidors de districte, si escau,
i els consells de districte.
C. El Consell
Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Comissió de Govern, el Secretari Municipal i els consells de districte.
D. El Consell Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Comissió de Govern, i els presidents i els regidors de districte, si escau.
18. Quin òrgan te atribuïda
la funció de dictar decrets i
bans i vetllar perquè es compleixin:
A. L’alcalde o alcaldessa.
B. La Comissió
de Govern.
C. El Consell
Municipal.
D. Els regidors
de districte.
19. Una de les següents
funcions correspon al President o Presidenta del Consell de Districte:
A. Proposar als òrgans de govern municipal
la inclusió d’assumptes en l’ordre del dia i traslladar les propostes
d’acord.
B. Elaborar estudis sobre les necessitats del districte.
C. El control
i la fiscalització dels òrgans
quan l’àmbit territorial d’actuació sigui el del districte.
D. Representar l’Ajuntament i el districte
en la demarcació del districte, sens perjudici de la funció
representativa general de l’alcalde o alcaldessa.
20. En les seves atribucions, correspon al Consell
del Districte:
A.
Elevar als òrgans municipals les propostes i informes del Consell de Districte.
B. Fomentar les
relacions de l’Ajuntament amb la ciutadania i les entitats del Districte i informar els administrats de l’activitat
municipal mitjançant els corresponents òrgans
de participació.
C. Elaborar estudis sobre les necessitats del districte.
D. Sotmetre a la
Comissió de Govern el projecte de reglament intern d’organització i funcionament del Districte.
21. Correspon al President o Presidenta del Consell del Districte:
A. Aprovar el Reglament intern
d’organització i funcionament del districte.
B. Aprovar el Programa d’Actuació del districte i sotmetre’l a la Comissió de Govern.
C. El control
i fiscalització dels òrgans quan l’àmbit territorial sigui el del districte.
D. Representar l’Ajuntament i el districte
en la demarcació del districte, sense perjudici de la funció representativa general de l’alcalde.
22. Correspon a l’Ajuntament de Barcelona el desplegament reglamentari de la Carta municipal en els àmbits:
A. D’organització, participació, activitats i obres.
B. De les activitats, obres
i dels serveis municipals.
C. Dels serveis
municipals, activitats i participació.
D. D’organització, serveis
municipals, activitats i obres.
23. La gestió cívica de competències municipals es caracteritza perquè:
A. Té un caràcter voluntari i lucratiu.
B. Exerceix les activitats i els serveis
susceptibles de gestió
directa.
C. La seva adjudicació és per concurs
públic, quan hi ha diverses entitats amb característiques semblants.
D. No es poden reinvertir en el projecte
gestionat els superàvits que es puguin
produir.
24. Segons la Carta Municipal, el personal de l’Ajuntament està integrat per:
A. Només pel personal funcionari i el personal
laboral.
B. Només pel personal directiu
i d’alta direcció,
el personal eventual,
el personal contractat laboral i el personal funcionari de carrera i interí.
C. Només pel personal eventual,
el personal laboral
i el personal funcionari de carrera i interí.
D. Només pel personal funcionari de carrera i interí, el personal contractat laboral i el personal directiu i d’alta direcció.
25. La institució municipal que té la funció de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels
ciutadans de Barcelona és:
A. La Junta
Arbitral.
B. La Sindicatura de Greuges.
C. El Consell
Econòmic i Social
de sindicatura.
D.
L’Àrea de Drets Socials.
26. Quines de les següents
afirmacions és la correcta, sobre l’obertura d’un període de prova per part
de l’òrgan instructor:
A. Aquest període
de prova no pot ser superior a 10 dies.
B. L’òrgan pot rebutjar les proves proposades, sense necessitat de fer una resolució motivada.
C.
L’òrgan no pot obrir un període extraordinari de prova.
D. L’instructor del procediment només pot rebutjar les proves quan siguin manifestament improcedents o innecessàries.
27. En relació
als terminis administratius quina d’aquestes afirmacions NO és correcta:
A. Quan un dia sigui hàbil en el municipi
en que resideix l’interessat, i inhàbil a la seu de l’òrgan administratiu es considerarà hàbil en tot cas.
B. Quan l’últim
dia del termini
sigui inhàbil, s’entén
prorrogat al primer
dia hàbil.
C. Els terminis
assenyalats per hores no poden tenir una durada superior a vint-i-quatre hores.
D. Els terminis
fixats en mesos, quan el mes de venciment no hi ha un dia equivalent a aquell en que comença
el còmput, s’entén
que el termini expira l’últim
dia del mes.
28. Quines són les formes d’iniciació d’ofici
del procediment administratiu per part de l’administració?:
A. Únicament per iniciativa pròpia
de l’òrgan competent.
B. A conseqüència d’una ordre superior, en tots els casos.
C. Com a conseqüència d’una denúncia per part de l’òrgan que té atribuïda
la competència d’iniciació.
D. Per iniciativa pròpia de l’òrgan competent o com a conseqüència d’una ordre superior, a petició raonada d’altres
òrgans o per denúncia.
29. En relació
a les actuacions
complementàries abans de dictar
la resolució podem afirmar que:
A.
Cal la seva notificació als interessats.
B. No es poden formular
al·legacions.
C. S’han de practicar en un termini
no superior a 10 dies.
D. No cal la seva motivació per part de l’òrgan competent.
30. Les notificacions dels actes administratius:
A. S'han de practicar preferentment en paper, i s’han de practicar per mitjans electrònics quan l'interessat estigui
obligat a rebre-les per aquesta via.
B. S’han d'efectuar per mitjans electrònics quan continguin mitjans
de pagament a favor dels obligats, com ara xecs.
C. En cap cas s'han d'efectuar per mitjans electrònics, a no ser que l’interessat així ho sol·liciti.
D. S'han de practicar pel mitjà assenyalat
per l'interessat en els procediments iniciats a sol·licitud del propi
interessat.
31. Quan la notificació
per mitjans electrònics sigui de caràcter obligatori, o hagi estat escollida expressament per l’interessat,
s’entendrà rebutjada si des de la posada a disposició de la
notificació:
A. Hagin transcorregut deu dies hàbils accedint al contingut però sense respondre.
B. Hagin transcorregut deu dies naturals
sense accedir al seu contingut.
C.
Hagin transcorregut deu dies hàbils
sense accedir al seu contingut.
D. Hagin transcorregut deu dies naturals
accedint al contingut
però sense respondre.
32. Són nuls de ple dret els actes de les administracions públiques:
A. Que incorrin
en la desviació de poder.
B. Que es realitzin fora del temps establert.
C. Que no tinguin els requisits formals
indispensables per assolir el seu fi o donin lloc a la indefensió dels interessats.
D. Dictats per un òrgan manifestament incompetent per raó de la matèria
o del territori.
33. El silenci
administratiu és de caràcter estimatori en el cas de:
A. Procediment de responsabilitat patrimonial.
B. Procés de revisió d’actes
nuls.
C. Sol·licitud d’autorització per l’ús de l’espai públic.
D. Interposició d’un
recurs d’alçada contra la desestimació per silenci administratiu d'una sol·licitud no resolta expressament
en el termini establert per la normativa aplicable.
34. En relació
a la notificació per mitjans electrònics podem afirmar que:
A. S’entén practicada en el moment
que es produeix l’accés al seu contingut.
B. S’entén rebutjada
quan hagi transcorregut deu dies hàbils sense que s’accedeixi al seu contingut.
C. Requereix una acceptació explícita per part del ciutadà.
D. Requereix un rebuig explícit
per part del ciutadà.
35. Quin d’aquests actes administratius NO
limita els drets subjectius o els interessos legítims dels seus destinataris?
A. Ordre.
B. Expropiació.
C. Concessió.
D. Sanció.
36. En relació
a l’Impost sobre Béns Immobles, gaudiran d’exempció prèvia
sol·licitud els béns següents:
A. Els de naturalesa urbana
i quota líquida inferior a 10 euros.
B. Les noves construccions i obres de rehabilitació integral.
C. Els declarats
expressament i individualment monument o jardí històric d’interès
cultural.
D. Els que siguin propietat
de la Creu Roja.
37. Els ajuntaments, en virtut de l’establert al text refós de la Llei reguladora
de les hisendes locals:
A. Exigiran l’Impost
sobre Béns Immobles, l’Impost sobre Activitats Econòmiques, i l’Impost
sobre Vehicles de Tracció
Mecànica.
B. Exigiran l’Impost sobre Béns Immobles i podran establir
i exigir l’Impost
sobre Activitats Econòmiques, i l’Impost sobre Vehicles
de Tracció Mecànica.
C. Exigiran l’Impost
Activitats Econòmiques, i podran establir
i exigir l’Impost
sobre Vehicles de Tracció Mecànica.
D. Exigiran l’Impost
sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, i l’Impost sobre l’Increment de Valor
de Terrenys de Naturalesa Urbana.
38. Les quotes de l’Impost
sobre Vehicles de Tracció Mecànica:
A. Les estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l’Estat.
B. Són el resultat de multiplicar les tarifes bàsiques
establertes el text refós de la Llei reguladora de les hisendes
locals pels coeficients establerts a l’Ordenança fiscal.
C.
Les determina únicament
el text refós
de la Llei reguladora de les hisendes
locals.
D. Les determina únicament l’Ordenança fiscal,
mentre que el text refós de la Llei reguladora de les hisendes
locals pot regular-ne les bonificacions.
39. L’Impost sobre
l’Increment de Valor de Terrenys de Naturalesa Urbana estableix que el subjecte passiu ha de practicar l’autoliquidació o presentar la declaració
en el terminis següents a comptar des de
la data en que tingui
lloc la meritació de l’impost:
A. El termini
és de trenta dies hàbils en tots els casos.
B. Si es tracta
d’actes per causa de mort,
el termini és de
seixanta dies hàbils.
C. El termini
és de seixanta dies hàbils en tots els casos.
D. Si es tracta d’actes
entre vius el termini és de trenta dies hàbils, i si es tracta d’actes per causa de mort el termini és de sis
mesos prorrogables fins a un any, si així ho
demana el subjecte passiu.
40. Estan exempts
de l’Impost Activitats Econòmiques:
A. Els subjectes
passius que iniciïn l’exercici de la seva activitat en territori espanyol,
a partir de 2003
i durant els dos primers
períodes impositius.
B. Els subjectes
passius que utilitzin
l’energia solar o energies renovables
en l’exercici de les activitats objecte de l’impost.
C. Els subjectes
passius que hagin incrementat la mitjana de la seva plantilla de treballadors/es amb contracte indefinit durant el període
impositiu immediat anterior.
D. Els subjectes
passius titulars de locals afectats
per obres a la via pública.
41. L’activitat de foment dels ens locals:
A. S‘ha d’ajustar
als principis de legalitat, de no-discriminació, de necessitat i proporcionalitat amb l’objectiu que es persegueix.
B. S’exerceix de conformitat amb els principis de publicitat, objectivitat, lliure concurrència i igualtat, i amb una adequació a la legalitat pressupostària.
C. S’exerceix de conformitat als principis de legalitat i respecte a la llibertat individual.
D.
S’ha d’ajustar als principis de publicitat i legalitat.
42. Les bases que regulin
la concessió de les subvencions:
A. Han d’incloure el
termini per a l’atorgament, que no ha d’excedir d’un mes des de la sol·licitud.
B.
Les ha d’aprovar el ple de la corporació en el cas dels organismes autònoms.
C. S’han de sotmetre a informació pública com a mínim per un termini de 20 dies i s’han de publicar en el Butlletí Oficial
de la província i en el taulell d’anuncis de la corporació.
D. Han d’incloure el
termini per l’atorgament, i la manca de resolució dins del termini produeix
efectes estimatoris.
43. El Reglament
d’obres, activitats i serveis dels ens locals regula la comunicació prèvia com a
substitució de la llicència en els següents
termes:
A. La comunicació
prèvia quedarà legitimada si en el termini d’un mes a comptar de la seva presentació, l’administració no manifesta de manera motivada
la seva disconformitat.
B. La comunicació
prèvia pot substituir la necessitat d’obtenció d’una llicència per a determinades obres, quan sigui necessària la presentació d’un projecte.
C. La comunicació
prèvia s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos.
D.
La comunicació prèvia
no cal acompanyar-la de cap documentació.
44. La declaració
responsable als efectes de la Llei 39/2015
del Procediment Administratiu Comú de les
Administracions Públiques:
A. S’ha d’atorgar o denegar de manera motivada
en el termini d’un mes.
B. Permet el reconeixement o exercici d’un dret o bé l’inici d’una activitat
des del dia de la seva presentació.
C. Es pot presentar posteriorment a l’inici de l’activitat.
D. S’ha d’atorgar o denegar de manera
motivada en el termini de tres mesos.
45. Respecte el segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament de Barcelona:
A. El pla d’acció té com a únic objectiu
general augmentar la presència de dones en llocs de direcció.
B. Té un pla d’acció
que no concreta objectius específics.
C. Té objectius generals que s’hauran
de concretar en accions, en un pla d’acció per definir en un futur.
D. Té un pla d’acció
amb objectius generals, objectius específics i accions que s’han de dur a
terme per poder acomplir
els objectius generals i els específics.
46. Són àmbits de la diagnosi del segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament
de Barcelona:
A. La cultura de
l’organització, la política retributiva, promoure els valors relatius a la igualtat
d’oportunitats entre dones i
homes.
B. La política
retributiva, la promoció i desenvolupament professional, augmentar la presència equilibrada d’homes i dones,
analitzar les causes de la bretxa salarial per
raó de gènere.
C. La política
retributiva, la formació
contínua, la promoció
i desenvolupament professional, la cultura de l’organització, l’ordenació del temps de treball.
D. La cultura de
l’organització, la política retributiva, fomentar canvis en l’organització del temps de treball, garantir
una prevenció de riscos amb perspectiva de gènere.
47. Un dels següents punts NO és un dels objectius generals
del segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones
de l’Ajuntament de Barcelona:
A. Dur a terme
reunions mensuals de la Comissió
Tècnica d’Igualtat.
B. Augmentar la presència de dones en llocs de direcció.
C. Integrar la conciliació de la vida laboral i personal en la cultura
organitzativa.
D. Definir i posar en pràctica els criteris sobre comunicació i llenguatge inclusiu
a l’Ajuntament.
48. La Comissió
paritària de seguiment del Pla d’Igualtat d’oportunitats:
A. Està constituïda per 6 representants de l’administració i 2 representants de les organitzacions sindicals.
B. Es reunirà
mensualment amb caràcter
ordinari.
C. Té com a funció
obtenir informació periòdica
sobre el resultat
de l’aplicació de les diferents mesures del pla d’igualtat.
D. Té com a funció
incorporar la perspectiva de gènere en la gestió
de la prevenció dels riscos laborals.
49. La Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal
té com a objecte:
A. Recollir dades
amb finalitats exclusivament administratives.
B. Garantir els drets digitals
de la ciutadania.
C. Facilitar bases
de dades fiables per a estudis i estadístiques.
D. Recollir les dades que es consideren únicament personals.
50. El tractament de dades d’un menor de 14 anys:
A. Es poden fonamentar en el seu consentiment, sempre que consti
el titular de la pàtria
potestat o tutela
i en l’abast que aquests determinin.
B. Es poden fonamentar sempre
en el seu consentiment.
C. Es poden fonamentar en el seu consentiment quan es tracti
únicament d’imatges.
D. Mai es poden fonamentar en el seu consentiment.
51. La Llei Orgànica de Protecció de dades NO
és aplicable:
A. A les dades obligatòries que fixa la Unió Europea.
B. Als tractaments sotmesos a la normativa sobre protecció de matèries classificades.
C. A les imatges
captades per càmeres de videovigilància.
D. A les dades exigides
per estudis estadístics.
52. El responsable de determinar si quan finalitza
la protecció de dades aquestes s’han de destruir o s’han
de lliurar al nou encarregat és:
A. El propi
interessat.
B. El Ministeri de Justícia.
C. La Generalitat de Catalunya.
D. L’encarregat del tractament.
53. La norma que recull
la necessitat d’establir sistemes d’avaluació de l’acompliment és:
A.
El Sistema d’Ordenació Municipal (SOM).
B. La llei 30/1984
de 2 d’agost de mesures
per la reforma de la Funció
Pública.
C. La Carta Municipal
de Barcelona.
D. L’Estatut Bàsic de l’Empleat
Públic.
54. Les competències exclusives sobre les bases del règim jurídic
de les Administracions públiques i el règim estatutari dels seus
funcionaris la té:
A. La Generalitat de Catalunya.
B. L’Ajuntament de Barcelona, segons
la Carta Municipal.
C. L’Estat.
D.
La Federació de Municipis.
55. Els funcionaris que per procediment de provisió de lloc de treball obtinguin destinació en una altra Administració pública:
A. Han de ser declarats en situació d’excedència voluntària.
B. Han de ser declarats en situació de serveis en altres Administracions.
C. Han de ser declarat
en suspensió de funcions.
D. No és possible accedir a altre Administració si s’ha assolit prèviament la condició de funcionari.
56. La prestació de serveis en qualitat de personal eventual:
A. No pot ser
considerada com a mèrit per l’accés a la condició de funcionari de carrera o de personal laboral ni per a la promoció
interna.
B. No pot ser
considerada com a mèrit per l’accés a la condició de funcionari de carrera o de personal laboral però si per a la promoció interna.
C. Només pot ser considerada com a mèrit en un procés de concurs-oposició de la mateixa
categoria.
D. Pot ser considerada com a mèrit únicament per a la promoció
interna.
57. Pel que fa al personal funcionari de carrera, i en referència als drets retributius, les retribucions que reben es classifiquen en:
A. Bàsiques i triennis.
B. Bàsiques, triennis
i pagues extraordinàries.
C. Bàsiques i complementàries.
D.
Bàsiques, triennis i complementàries.
58. La selecció de funcionaris interins s’haurà de realitzar respectant
en tots els casos els principis de:
A. Igualtat, mèrit
i equitat.
B. Igualtat, capacitat, transparència i equitat.
C. Igualtat, mèrit,
capacitat i publicitat.
D. Igualtat, transparència, capacitat i lleialtat
institucional.
59. D’acord amb el TREBEB,
quan existeixin places vacants i NO sigui possible la seva cobertura per funcionaris de
carrera:
A. Les places cobertes per interins hauran d’incorporar-se a l‘oferta pública corresponent a l’exercici del seu nomenament, obligatòriament.
B.
No serà possible
convocar aquestes places
en l’oferta pública.
C. S’hauran de negociar obligatòriament amb els sindicats l’oferta pública on s’inclouen.
D. S’hauran d’incloure en l’oferta pública
del següent any al seu nomenament, obligatòriament.
60. Per poder accedir a la categoria C2, és obligatori tenir, al menys,
la següent titulació:
A. Títol d’Educació Secundària Obligatòria.
B. Títol de Batxillerat.
C. Títol de Tècnic mig o Diplomat.
D. Títol de Tècnic Superior.
61. Els sistemes
de provisió de llocs de treball són:
A. Oposició, concurs
oposició i concurs
de mèrits.
B. Promoció interna
vertical i horitzontal.
C. Únicament oposició
i concurs oposició.
D. Concurs oposició
i lliure designació.
62. Els funcionaris de
carrera, per tal de poder participar en els processos de promoció interna
A. Han de complir els
requisits exigits per a l’ingrés i tenir una antiguitat d’almenys dos anys de
servei actiu al subgrup
inferior.
B. Han de complir els
requisits exigits per a l’ingrés o adquirir la titulació abans que finalitzi
el procés selectiu.
C. Han de complir els
requisits exigits per a l’ingrés i tenir una antiguitat d’almenys un any de
servei actiu al subgrup inferior.
D. Poden participar en
la promoció interna sense tenir cap requisit exigit per a l’ingrés, sempre i quan tinguin 15 anys o més de servei
en l’Administració pública amb avaluació satisfactòria.
63. Segons el Text refós
de l’Estatut Bàsic
de l’Empleat Públic,
què s’entén per carrera professional?.
A. El conjunt
ordenat d’oportunitats d’ascens
i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
B. El conjunt
ordenat d’accions d’ascens
i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit i oportunitat.
C. El conjunt
ordenat d’accions d’ascens
i expectatives de progrés professional conforme als principis
d’objectivitat, transparència
i publicitat.
D. El conjunt
ordenat d’oportunitats d’ascens
i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit, professionalitat i publicitat.
64. La promoció
interna horitzontal consisteix en:
A. La progressió de grau, categoria, escala i altres conceptes anàlegs,
sense necessitat de canviar de lloc de treball.
B. Ascens en l’estructura de llocs de treball pels procediments de provisió.
C. L’accés a cossos o escales del mateix subgrup professional.
D. Ascens des d’un cos o escala d’un subgrup,
o grup de classificació professional en el supòsit que aquest no tingui subgrup, a
un altre de superior.
65. Els funcionaris de carrera que estiguin en situació d’excedència per cura d’un familiar, en quines accions
formatives que convoqui
l’ajuntament, podran participar?.
A.
Cap.
B. Totes.
C. Accions d’auto
formació.
D. Accions formatives transversals.
66. Si es reben documents dirigits a altres administracions públiques:
A. Es retornen
indicant on cal presentar-los.
B. En cap cas es poden admetre
documents dirigits a altres administracions públiques.
C. Cal traslladar-los a l’administració competent que pertoqui sense registrar-los.
D. Es registren
i es traslladen a l’administració competent que pertoqui.
67. Com s’han d’arxivar els documents electrònics?:
A. S’han de transformar
sempre en format paper i arxivar per carpetes la documentació d’un mateix expedient durant un mínim de 3 anys.
B. S’han de conservar
sempre en format PDF en l’arxiu electrònic de l’Administració corresponent durant un mínim de 5 anys.
C. S’han de conservar
en un format que permeti garantir l’autenticitat, la integritat i la conservació del document, així com la seva
consulta independentment del temps transcorregut des que
es va emetre.
D. S’ha de fer de manera oberta perquè que totes les unitats tingui accés als documents de l’ens.
68. NO estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar
qualsevol tràmit d’un procediment administratiu:
A. Les persones
jurídiques.
B. Les entitats
sense personalitat jurídica.
C. Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria.
D.
Les persones físiques
per exercir els seus drets
i obligacions.
69. Què s’entén
per Seu Electrònica?
A. Espai a internet a
través del qual la ciutadania pot accedir telemàticament a diversos canals
de divulgació d’informació desplegats per l’Ajuntament.
B. Espai virtual que té a disposició
la ciutadania per accedir a la informació, els serveis i els tràmits
electrònics de l’Ajuntament.
C. Instrument que ha
establert l’Administració per controlar el flux de comunicació entre l’Ajuntament de Barcelona i la ciutadania
o altres organitzacions i que dóna fe de si s’ha
produït o no aquesta comunicació.
D. Acció proactiva de
l’Administració de donar a conèixer, amb caràcter permanent i actualitzat, la informació rellevant
relativa als seus àmbits d’actuació, mitjançant els instruments de difusió que permetin als ciutadans accedir-hi
àmpliament i fàcilment i facilitin la seva participació en els assumptes públics.
70. Quantes Oficines
d’atenció ciutadana (OAC) hi ha a la ciutat de Barcelona?
A. 7
B. 9
C. 13
D. 21
71. Respecte a la Carta de Serveis
d’Atenció a la Ciutadania, quina d’aquestes afirmacions NO és correcta:
A. Adreçada als ciutadans, entitats, professionals, empreses i organitzacions.
B. Els ciutadans
coneixen mitjançant la Carta què poden gestionar
i què poden promoure.
C.
Integra la veu del ciutadà
a l'organització.
D. Dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat
en la prestació dels
serveis i el seu acompliment.
72. Què es coneix com a tauler
d'edictes?
A. Espai virtual que té a disposició
la ciutadania per accedir a la informació, els serveis i els tràmits
electrònics de l’Ajuntament.
B. Espai on es troben els actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, s'hi han de publicar obligatòriament.
C. Espai on es recull
l'activitat consistorial, difon la normativa municipal, actes i acords dels òrgans de govern, decrets d’Alcaldia,
bans, circulars, reglaments, instruccions, estatuts, mesures
de govern, convocatòries, concurs de personal
i nomenaments.
D. Espai segur i bidireccional que promou la col·laboració entre l'Administració municipal
i les persones per cultivar
els valors ètics en la gestió pública
a través de la participació.
73. Quin és el telèfon del civisme de l’Ajuntament de Barcelona per a comunicar
qualsevol incidència o reclamació sobre serveis,
actuacions o decisions municipals?
A. 900 225 225
B. 010
C. 902 226 226
D. 900 226 226
74. Quin any va ser fundada la colònia romana
Iulia Augusta Faventia
Paterna Bàrcino?
A.
125 aC.
B. 10 aC.
C. 10 dC.
D. 50 dC.
75. Ens quants barris es divideixen els 10 districtes de la ciutat
de Barcelona?
A. 57
B. 110
C. 73
D. 32
76. El Palau Sant Jordi, un dels edificis més emblemàtics dels Jocs Olímpics
de 1992, va ser projectat per l’arquitecte:
A.
Norman Foster.
B. José Rafael Moneo.
C. Frank Owen Gehry.
D. Arata Isozaki.
77. Què és la
“Casa dels entremesos”?
A. Un centre
de difusió de la cultura
popular de Barcelona i de Catalunya.
B. Un restaurant especialitzat en embotits.
C. Un taller
de pintura i escultura.
D. Un casal de barri.
78. A quina data de l'any s'efectua la tradició de l'ou com balla?
A. Nadal.
B. Sant Jordi.
C. Corpus Christi.
D. Sant Josep.
79. En quina temàtica està especialitzada la Biblioteca Pública
Arús?
A. És una biblioteca especialitzada en la història
de Barcelona ciutat.
B. És un centre de recerca especialitzat en moviments socials
contemporanis i producció bibliogràfica del
segle XIX i inicis del XX.
C.
És una biblioteca especialitzada en temes infantils i juvenils.
D. És un centre de recerca en tècniques artístiques.
80. En quin Districte està la
biblioteca Jaume Fuster?
A. Gràcia.
B. Sarrià - Sant Gervasi.
C. Eixample.
D. Nou Barris.
PREGUNTES DE RESERVA
81. Quins tipus de signatura electrònica reconeix la llei 59/2003,
de 19 de desembre, de signatura electrònica?:
A.
Ordinària, avançada i unitària.
B. Bàsica, binària
i complexa.
C. Ordinària, avançada
i reconeguda.
D. Ordinària, binària
i avançada.
82. El Tribunal
Suprem:
A. Depèn jeràrquicament del Tribunal Constitucional.
B. Proposa 4 membres del Consell General
del poder judicial.
C. Està presidit
pel Fiscal General
de l’Estat.
D. És l’òrgan
jurisdiccional superior en tots els ordres excepte
en matèria de garanties constitucionals.
83. Quin dels següents àmbits NO es consideren àrees d’actuació en matèria de cultura?:
A.
La creació i la gestió
dels museus de titularitat municipal.
B. La creació
i la gestió de biblioteques i arxius municipals.
C. La creació
i la gestió de teatres,
auditoris musicals i qualsevol altre tipus d’equipament cultural municipal.
D. La creació i
la gestió d’equipaments esportius i camps
de futbol i espais
a l’aire lliure per a la pràctica d’altres esports.
84. Segons la Constitució Espanyola, el Defensor del Poble:
A. És una institució reconeguda a la Constitució com a alt comissionat de les Corts
Generals.
B. És una institució que depèn orgànicament del Poder Judicial.
C. És una institució que depèn orgànicament del Tribunal Constitucional.
D.
La figura del Defensor del Poble no està reconeguda a la Constitució.
85. És un dret individual de l’empleat públic:
A. La jubilació
forçosa als 60 anys, per a qualsevol cos i categoria.
B. La meritació
anual de la paga d’assistència.
C. Al trasllat
de lloc de feina
per motius de conciliació.
D. La llibertat
d’expressió dins dels límits de l’ordenament jurídic.
86. Els Organismes autònoms locals tenen personalitat jurídica
pròpia i autonomia de gestió.
Quin dels següents
organismes te la consideració d’organisme autònom local?:
A.
Institut Municipal de Cultura de Barcelona.
B. Institut Municipal de Parcs i Jardins.
C. Institut Municipal
d’Hisenda de Barcelona.
D. Institut Municipal
d’Urbanisme.
87. Segons les dades del Anuari Estadístic de la Ciutat
de Barcelona 2018,
quin és el Districte
amb més població de la ciutat de Barcelona?
A. Ciutat Vella.
B. Sants-Montjuïc.
C. Sarrià-Sant Gervasi.
D. Eixample.
88. Quin arquitecte
va projectar l'edifici
del Mercat del Born, actual seu del Born Centre
de Cultura i Memòria?
A.
Antoni Gaudí.
B. Lluís Domènech
i Montaner.
C. Josep Puig i Cadafalch.
D. Josep Fontserè.
Las respuestas las tienes en la web de Barcelona