Examen Auxiliar de Adminitración General del Ajuntament de Barcelona 2019


 

TEST DE CONEIXEMENTS DEL TEMARI

CONVOCATÒRIA 300 PLACES DE LA CATEGORIA D’AUXILIAR D’ADMINISTRACIÓ GENERAL

ANY 2019


Primera prova: Test de Coneixements del Temari

1.    Qualsevol ciutadà podrà demanar la tutela de les llibertats i dels drets reconeguts a l’article 14 i en la Secció primera del Capítol 2n (Títol I) de la Constitució mitjançant recurs d’emparament davant el Tribunal Constitucional. Quina és la opció correcta?

A.   El recurs d’empara només és aplicable per demanar la tutela dels drets reconeguts a l’article 14.

B.   També s’aplicarà a l’objecció de consciència.

C.   També s’aplicarà al dret a un habitatge.

D.   També s’aplicarà al dret a la llibertat d’expressió.

 

2.    Tota persona detinguda ha de ser informada immediatament i de forma comprensible:

A.   Dels seus drets i de les raons de la detenció.

B.   De la durada de la seva detenció.

C.   No ha de ser informada de res.

D.   Del jutge que ordena la detenció.

 

3.    El capítol primer de la Constitució Espanyola diu que:

A.   Cap espanyol d'origen no podrà ser privat de la seva nacionalitat.

B.   L'espanyol d'origen perd la nacionalitat en cas que una Llei orgànica ho determini.

C.   La nacionalitat espanyola només s'adquireix per naixement a l'Estat espanyol.

D.   La nacionalitat d'un espanyol d'origen serà revocada en cas de no residir en territori espanyol durant més de 10 anys.

 

4.    La Constitució reconeix el dret a sindicar-se:

A.   A tothom.

B.   A totes les persones espanyoles en edat laboral.

C.   A tothom, amb limitació per llei a les Forces i Instituts Armats.

D.   A tots els residents a l'Estat en edat laboral.

 

5.    El President del Govern és nomenat:

A.   Pel Rei.

B.   Pel Congrés de Diputats.

C.   Pel Senat.

D.   Per les Corts Generals.

 

6.    El Congrés de Diputats es reuneix de forma ordinària:

A.   En tres sessions anuals.

B.   En dues sessions anuals, de setembre a desembre i de febrer a juny.

C.   En dues sessions, de gener a juliol i de setembre a desembre.

D.   Tantes vegades com ho decideixi la majoria de la cambra.

 

7.    Segons la Constitució Espanyola, la moció de censura:

A.   Haurà de ser proposada com a mínim per la desena part dels Diputats.

B.   Podrà ser adoptada per la majoria simple del Congrés dels Diputats.

C.   L'adopta la mesa del Congrés dels Diputats.

D.   Podrà ser adoptada per la majoria qualificada de les Corts Generals.


8.    Els ciutadans podran exercir l'acció popular i participar en l'Administració de Justícia mitjançant:

A.   La iniciativa parlamentària.

B.   Les Eleccions Generals.

C.   La Institució del Jurat.

D.   Els Tribunals d'Honor.

 

9.    L’Estat s’organitza territorialment en:

A.   Municipis, províncies i en les Comunitats Autònomes que es constitueixin.

B.   Municipis, províncies, comarques i Comunitats Autònomes.

C.   Pedanies, municipis, províncies i Comunitats Autònomes.

D.   Províncies i Comunitats Autònomes.

 

10. La federació de Comunitats Autònomes:

A.   Serà aprovada pel Congrés de Diputats amb una majoria de tres cinquenes parts.

B.   Serà aprovada pel Congrés de Diputats i el Senat amb majoria qualificada.

C.   En cap cas s’admetrà la federació de Comunitats Autònomes.

D.   Està regulada per una llei orgànica.

 

11. El president de la Generalitat:

A.   És escollit pel poble i nomenat pel Rei.

B.   És escollit pel Parlament i nomenat pel Rei.

C.   És escollit pel Parlament i nomenat pel president del Govern de l’Estat.

D.   És escollit i nomenat pel Parlament.

 

12. Segons l’article 141 de la Constitució Espanyola referent a la província:

A.   L’alteració dels límits provincials són competència de les Comunitats Autònomes.

B.   Els límits provincials poden ser modificats per acord entre les Subdelegacions del Govern a les províncies afectades, publicat als butlletins oficials.

C.   Qualsevol alteració dels límits provincials haurà de ser aprovada per les Corts Generals per mitjà d’una llei orgànica.

D.   Els límits provincials poden ser modificats amb l’aprovació del Govern per mitjà d’un decret.

 

13. L’article 140 de la Constitució Espanyola, al parlar dels regidors, disposa que:

A.   Els regidors seran elegits pel cap de llista del grup municipal que obtingui la majoria electoral.

B.   Els regidors seran elegits pels veïns del municipi.

C.   Els regidors seran elegits per votació del ple de l’ajuntament.

D.   Els regidors seran nomenats d’entre els funcionaris que formin part del consistori.

 

14. Quin dels principis que s’enumeren NO és un dels principis d’organització i actuació de l’Administració Pública recollits a la Constitució Espanyola?:

A.   Descentralització.

B.   Eficàcia.

C.   Eficiència.

D.   Coordinació.


15. L’àmbit d’aplicació de la Llei 26/2010 de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya abasta a les següents administracions públiques de Catalunya:

A.   Només l’administració de la Generalitat i les entitats que integren l’administració local.

B.   Només l’administració de la Generalitat, les entitats que integren l’administració local, l’administració pròpia d’Aran i els organismes autònoms i les entitats públiques dependents o vinculats a qualsevol de les administracions públiques catalanes quan exerceixen potestats administratives.

C.   Només l’administració de la Generalitat i l’administració pròpia d’Aran.

D.   Només l’administració de la Generalitat i els organismes autònoms i les entitats públiques independents.

 

16. Quins dels següents òrgans existeixen en tots els ajuntaments?

A.   Alcalde, Tinents d’Alcalde, Comissió de Govern.

B.   Alcalde, Comissió de Govern, Comissions d’estudi, informe o consulta.

C.   Alcalde, Tinents d’Alcalde, Consell Assessor Urbanístic.

D.   Alcalde, Tinents d’Alcalde, Ple.

 

17. D’acord amb la Carta Municipal de Barcelona, a quins òrgans correspon el govern del municipi?:

A.   El Consell Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Junta de Portaveus, els presidents i els regidors de districte, si escau, i els consells de districte.

B.   El Consell Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Comissió de Govern, els presidents i els regidors de districte, si escau, i els consells de districte.

C.   El Consell Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Comissió de Govern, el Secretari Municipal i els consells de districte.

D.   El Consell Municipal, l’alcalde o alcaldessa, la Comissió de Govern, i els presidents i els regidors de districte, si escau.

 

18. Quin òrgan te atribuïda la funció de dictar decrets i bans i vetllar perquè es compleixin:

A.   L’alcalde o alcaldessa.

B.   La Comissió de Govern.

C.   El Consell Municipal.

D.   Els regidors de districte.

 

19. Una de les següents funcions correspon al President o Presidenta del Consell de Districte:

A.   Proposar als òrgans de govern municipal la inclusió d’assumptes en l’ordre del dia i traslladar les propostes d’acord.

B.   Elaborar estudis sobre les necessitats del districte.

C.   El control i la fiscalització dels òrgans quan l’àmbit territorial d’actuació sigui el del districte.

D.   Representar l’Ajuntament i el districte en la demarcació del districte, sens perjudici de la funció representativa general de l’alcalde o alcaldessa.


20. En les seves atribucions, correspon al Consell del Districte:

A.   Elevar als òrgans municipals les propostes i informes del Consell de Districte.

B.   Fomentar les relacions de l’Ajuntament amb la ciutadania i les entitats del Districte i informar els administrats de l’activitat municipal mitjançant els corresponents òrgans de participació.

C.   Elaborar estudis sobre les necessitats del districte.

D.   Sotmetre a la Comissió de Govern el projecte de reglament intern d’organització i funcionament del Districte.

 

21. Correspon al President o Presidenta del Consell del Districte:

A.   Aprovar el Reglament intern d’organització i funcionament del districte.

B.   Aprovar el Programa d’Actuació del districte i sotmetre’l a la Comissió de Govern.

C.   El control i fiscalització dels òrgans quan l’àmbit territorial sigui el del districte.

D.   Representar l’Ajuntament i el districte en la demarcació del districte, sense perjudici de la funció representativa general de l’alcalde.

 

22. Correspon a l’Ajuntament de Barcelona el desplegament reglamentari de la Carta municipal en els àmbits:

A.   D’organització, participació, activitats i obres.

B.   De les activitats, obres i dels serveis municipals.

C.   Dels serveis municipals, activitats i participació.

D.   D’organització, serveis municipals, activitats i obres.

 

23. La gestió cívica de competències municipals es caracteritza perquè:

A.   un caràcter voluntari i lucratiu.

B.   Exerceix les activitats i els serveis susceptibles de gestió directa.

C.   La seva adjudicació és per concurs públic, quan hi ha diverses entitats amb característiques semblants.

D.   No es poden reinvertir en el projecte gestionat els superàvits que es puguin produir.

 

24. Segons la Carta Municipal, el personal de l’Ajuntament està integrat per:

A.   Només pel personal funcionari i el personal laboral.

B.   Només pel personal directiu i d’alta direcció, el personal eventual, el personal contractat laboral i el personal funcionari de carrera i interí.

C.   Només pel personal eventual, el personal laboral i el personal funcionari de carrera i interí.

D.   Només pel personal funcionari de carrera i interí, el personal contractat laboral i el personal directiu i d’alta direcció.

 

25. La institució municipal que la funció de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels ciutadans de Barcelona és:

A.   La Junta Arbitral.

B.   La Sindicatura de Greuges.

C.   El Consell Econòmic i Social de sindicatura.

D.   L’Àrea de Drets Socials.


26. Quines de les següents afirmacions és la correcta, sobre l’obertura d’un període de prova per part de l’òrgan instructor:

A.   Aquest període de prova no pot ser superior a 10 dies.

B.   L’òrgan pot rebutjar les proves proposades, sense necessitat de fer una resolució motivada.

C.   L’òrgan no pot obrir un període extraordinari de prova.

D.   L’instructor    del    procediment    només    pot    rebutjar    les    proves    quan   siguin manifestament improcedents o innecessàries.

 

27. En relació als terminis administratius quina d’aquestes afirmacions NO és correcta:

A.   Quan un dia sigui hàbil en el municipi en que resideix l’interessat, i inhàbil a la seu de l’òrgan administratiu es considerarà hàbil en tot cas.

B.   Quan l’últim dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil.

C.   Els terminis assenyalats per hores no poden tenir una durada superior a vint-i-quatre hores.

D.   Els terminis fixats en mesos, quan el mes de venciment no hi ha un dia equivalent a aquell en que comença el còmput, s’entén que el termini expira l’últim dia del mes.

 

28. Quines són les formes d’iniciació d’ofici del procediment administratiu per part de l’administració?:

A.   Únicament per iniciativa pròpia de l’òrgan competent.

B.   A conseqüència d’una ordre superior, en tots els casos.

C.   Com a conseqüència d’una denúncia per part de l’òrgan que atribuïda la competència d’iniciació.

D.   Per iniciativa pròpia de l’òrgan competent o com a conseqüència d’una ordre superior, a petició raonada d’altres òrgans o per denúncia.

 

29. En relació a les actuacions complementàries abans de dictar la resolució podem afirmar que:

A.   Cal la seva notificació als interessats.

B.   No es poden formular al·legacions.

C.   S’han de practicar en un termini no superior a 10 dies.

D.   No cal la seva motivació per part de l’òrgan competent.

 

30. Les notificacions dels actes administratius:

A.   S'han de practicar preferentment en paper, i s’han de practicar per mitjans electrònics quan l'interessat estigui obligat a rebre-les per aquesta via.

B.   S’han d'efectuar per mitjans electrònics quan continguin mitjans de pagament a favor dels obligats, com ara xecs.

C.   En cap cas s'han d'efectuar per mitjans electrònics, a no ser que l’interessat així ho sol·liciti.

D.   S'han de practicar pel mitjà assenyalat per l'interessat en els procediments iniciats a sol·licitud del propi interessat.


31. Quan la notificació per mitjans electrònics sigui de caràcter obligatori, o hagi estat escollida expressament per l’interessat, s’entendrà rebutjada si des de la posada a disposició de la notificació:

A.   Hagin transcorregut deu dies hàbils accedint al contingut però sense respondre.

B.   Hagin transcorregut deu dies naturals sense accedir al seu contingut.

C.   Hagin transcorregut deu dies hàbils sense accedir al seu contingut.

D.   Hagin transcorregut deu dies naturals accedint al contingut però sense respondre.

 

32. Són nuls de ple dret els actes de les administracions públiques:

A.   Que incorrin en la desviació de poder.

B.   Que es realitzin fora del temps establert.

C.   Que no tinguin els requisits formals indispensables per assolir el seu fi o donin lloc a la indefensió dels interessats.

D.   Dictats per un òrgan manifestament incompetent per raó de la matèria o del territori.

 

33. El silenci administratiu és de caràcter estimatori en el cas de:

A.   Procediment de responsabilitat patrimonial.

B.   Procés de revisió d’actes nuls.

C.   Sol·licitud d’autorització per l’ús de l’espai públic.

D.   Interposició d’un recurs d’alçada contra la desestimació per silenci administratiu d'una sol·licitud no resolta expressament en el termini establert per la normativa aplicable.

 

34. En relació a la notificació per mitjans electrònics podem afirmar que:

A.   S’entén practicada en el moment que es produeix l’accés al seu contingut.

B.   S’entén rebutjada quan hagi transcorregut deu dies hàbils sense que s’accedeixi al seu contingut.

C.   Requereix una acceptació explícita per part del ciutadà.

D.   Requereix un rebuig explícit per part del ciutadà.

 

35. Quin d’aquests actes administratius NO limita els drets subjectius o els interessos legítims dels seus destinataris?

A.   Ordre.

B.   Expropiació.

C.   Concessió.

D.   Sanció.

 

36. En relació a l’Impost sobre Béns Immobles, gaudiran d’exempció prèvia sol·licitud els béns següents:

A.   Els de naturalesa urbana i quota líquida inferior a 10 euros.

B.   Les noves construccions i obres de rehabilitació integral.

C.   Els declarats expressament i individualment monument o jardí històric d’interès cultural.

D.   Els que siguin propietat de la Creu Roja.


37. Els ajuntaments, en virtut de l’establert al text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals:

A.   Exigiran l’Impost sobre Béns Immobles, l’Impost sobre Activitats Econòmiques, i l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica.

B.   Exigiran l’Impost sobre Béns Immobles i podran establir i exigir l’Impost sobre Activitats Econòmiques, i l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica.

C.   Exigiran l’Impost Activitats Econòmiques, i podran establir i exigir l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica.

D.   Exigiran l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, i l’Impost sobre l’Increment de Valor de Terrenys de Naturalesa Urbana.

 

38. Les quotes de l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica:

A.   Les estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l’Estat.

B.   Són el resultat de multiplicar les tarifes bàsiques establertes el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals pels coeficients establerts a l’Ordenança fiscal.

C.   Les determina únicament el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

D.   Les determina únicament l’Ordenança fiscal, mentre que el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals pot regular-ne les bonificacions.

 

39. L’Impost sobre l’Increment de Valor de Terrenys de Naturalesa Urbana estableix que el subjecte passiu ha de practicar l’autoliquidació o presentar la declaració en el terminis següents a comptar des de la data en que tingui lloc la meritació de l’impost:

A.   El termini és de trenta dies hàbils en tots els casos.

B.   Si es tracta d’actes per causa de mort, el termini és de seixanta dies hàbils.

C.   El termini és de seixanta dies hàbils en tots els casos.

D.   Si es tracta d’actes entre vius el termini és de trenta dies hàbils, i si es tracta d’actes per causa de mort el termini és de sis mesos prorrogables fins a un any, si així ho demana el subjecte passiu.

 

40. Estan exempts de l’Impost Activitats Econòmiques:

A.   Els subjectes passius que iniciïn l’exercici de la seva activitat en territori espanyol, a partir de 2003 i durant els dos primers períodes impositius.

B.   Els subjectes passius que utilitzin l’energia solar o energies renovables en l’exercici de les activitats objecte de l’impost.

C.   Els subjectes passius que hagin incrementat la mitjana de la seva plantilla de treballadors/es amb contracte indefinit durant el període impositiu immediat anterior.

D.   Els subjectes passius titulars de locals afectats per obres a la via pública.

 

41. L’activitat de foment dels ens locals:

A.   S‘ha d’ajustar als principis de legalitat, de no-discriminació, de necessitat i proporcionalitat amb l’objectiu que es persegueix.

B.   S’exerceix   de   conformitat   amb   els   principis   de    publicitat,   objectivitat,    lliure concurrència i igualtat, i amb una adequació a la legalitat pressupostària.

C.   S’exerceix de conformitat als principis de legalitat i respecte a la llibertat individual.

D.   S’ha d’ajustar als principis de publicitat i legalitat.


42. Les bases que regulin la concessió de les subvencions:

A.   Han d’incloure el termini per a l’atorgament, que no ha d’excedir d’un mes des de la sol·licitud.

B.   Les ha d’aprovar el ple de la corporació en el cas dels organismes autònoms.

C.   S’han de sotmetre a informació pública com a mínim per un termini de 20 dies i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de la província i en el taulell d’anuncis de la corporació.

D.   Han d’incloure el termini per l’atorgament, i la manca de resolució dins del termini produeix efectes estimatoris.

 

43. El Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals regula la comunicació prèvia com a substitució de la llicència en els següents termes:

A.   La comunicació prèvia quedarà legitimada si en el termini d’un mes a comptar de la seva presentació, l’administració no manifesta de manera motivada la seva disconformitat.

B.   La comunicació prèvia pot substituir la necessitat d’obtenció d’una llicència per a determinades obres, quan sigui necessària la presentació d’un projecte.

C.   La comunicació prèvia s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos.

D.   La comunicació prèvia no cal acompanyar-la de cap documentació.

 

44. La declaració responsable als efectes de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques:

A.   S’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini d’un mes.

B.   Permet el reconeixement o exercici d’un dret o l’inici d’una activitat des del dia de la seva presentació.

C.   Es pot presentar posteriorment a l’inici de l’activitat.

D.   S’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de tres mesos.

 

45. Respecte el segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament de Barcelona:

A.   El pla d’acció com a únic objectiu general augmentar la presència de dones en llocs de direcció.

B.   un pla d’acció que no concreta objectius específics.

C.   objectius generals que s’hauran de concretar en accions, en un pla d’acció per definir en un futur.

D.   Té un pla d’acció amb objectius generals, objectius específics i accions que s’han de dur a terme per poder acomplir els objectius generals i els específics.

 

46. Són àmbits de la diagnosi del segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament de Barcelona:

A.   La cultura de l’organització, la política retributiva, promoure els valors relatius a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes.

B.   La política retributiva, la promoció i desenvolupament professional, augmentar la presència equilibrada d’homes i dones, analitzar les causes de la bretxa salarial per raó de gènere.

C.   La política retributiva, la formació contínua, la promoció i desenvolupament professional, la cultura de l’organització, l’ordenació del temps de treball.

D.   La cultura de l’organització, la política retributiva, fomentar canvis en l’organització del temps de treball, garantir una prevenció de riscos amb perspectiva de gènere.


47. Un dels següents punts NO és un dels objectius generals del segon Pla d’Igualtat d’Oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament de Barcelona:

A.   Dur a terme reunions mensuals de la Comissió Tècnica d’Igualtat.

B.   Augmentar la presència de dones en llocs de direcció.

C.   Integrar la conciliació de la vida laboral i personal en la cultura organitzativa.

D.   Definir i posar en pràctica els criteris sobre comunicació i llenguatge inclusiu a l’Ajuntament.

 

48. La Comissió paritària de seguiment del Pla d’Igualtat d’oportunitats:

A.   Està constituïda per 6 representants de l’administració i 2 representants de les organitzacions sindicals.

B.   Es reunirà mensualment amb caràcter ordinari.

C.   com a funció obtenir informació periòdica sobre el resultat de l’aplicació de les diferents mesures del pla d’igualtat.

D.   com a funció incorporar la perspectiva de gènere en la gestió de la prevenció dels riscos laborals.

 

49. La Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal té com a objecte:

A.   Recollir dades amb finalitats exclusivament administratives.

B.   Garantir els drets digitals de la ciutadania.

C.   Facilitar bases de dades fiables per a estudis i estadístiques.

D.   Recollir les dades que es consideren únicament personals.

 

50. El tractament de dades d’un menor de 14 anys:

A.   Es poden fonamentar en el seu consentiment, sempre que consti el titular de la pàtria potestat o tutela i en l’abast que aquests determinin.

B.   Es poden fonamentar sempre en el seu consentiment.

C.   Es poden fonamentar en el seu consentiment quan es tracti únicament d’imatges.

D.   Mai es poden fonamentar en el seu consentiment.

 

51. La Llei Orgànica de Protecció de dades NO és aplicable:

A.   A les dades obligatòries que fixa la Unió Europea.

B.   Als tractaments sotmesos a la normativa sobre protecció de matèries classificades.

C.   A les imatges captades per càmeres de videovigilància.

D.   A les dades exigides per estudis estadístics.

 

52. El responsable de determinar si quan finalitza la protecció de dades aquestes s’han de destruir o s’han de lliurar al nou encarregat és:

A.   El propi interessat.

B.   El Ministeri de Justícia.

C.   La Generalitat de Catalunya.

D.   L’encarregat del tractament.

 

53. La norma que recull la necessitat d’establir sistemes d’avaluació de l’acompliment és:

A.   El Sistema d’Ordenació Municipal (SOM).

B.   La llei 30/1984 de 2 d’agost de mesures per la reforma de la Funció Pública.

C.   La Carta Municipal de Barcelona.

D.   L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.


54. Les competències exclusives sobre les bases del règim jurídic de les Administracions públiques i el règim estatutari dels seus funcionaris la té:

A.   La Generalitat de Catalunya.

B.   L’Ajuntament de Barcelona, segons la Carta Municipal.

C.   L’Estat.

D.   La Federació de Municipis.

 

55. Els funcionaris que per procediment de provisió de lloc de treball obtinguin destinació en una altra Administració pública:

A.   Han de ser declarats en situació d’excedència voluntària.

B.   Han de ser declarats en situació de serveis en altres Administracions.

C.   Han de ser declarat en suspensió de funcions.

D.   No és possible accedir a altre Administració si s’ha assolit prèviament la condició de funcionari.

 

56. La prestació de serveis en qualitat de personal eventual:

A.   No pot ser considerada com a mèrit per l’accés a la condició de funcionari de carrera o de personal laboral ni per a la promoció interna.

B.   No pot ser considerada com a mèrit per l’accés a la condició de funcionari de carrera o de personal laboral però si per a la promoció interna.

C.   Només pot ser considerada com a mèrit en un procés de concurs-oposició de la mateixa categoria.

D.   Pot ser considerada com a mèrit únicament per a la promoció interna.

 

57. Pel que fa al personal funcionari de carrera, i en referència als drets retributius, les retribucions que reben es classifiquen en:

A.   Bàsiques i triennis.

B.   Bàsiques, triennis i pagues extraordinàries.

C.   Bàsiques i complementàries.

D.   Bàsiques, triennis i complementàries.

 

58. La selecció de funcionaris interins s’haurà de realitzar respectant en tots els casos els principis de:

A.   Igualtat, mèrit i equitat.

B.   Igualtat, capacitat, transparència i equitat.

C.   Igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

D.   Igualtat, transparència, capacitat i lleialtat institucional.

 

59. D’acord amb el TREBEB, quan existeixin places vacants i NO sigui possible la seva cobertura per funcionaris de carrera:

A.   Les    places    cobertes    per    interins   hauran   d’incorporar-se   a    l‘oferta    pública corresponent a l’exercici del seu nomenament, obligatòriament.

B.   No serà possible convocar aquestes places en l’oferta pública.

C.   S’hauran de negociar obligatòriament amb els sindicats l’oferta pública on s’inclouen.

D.   S’hauran d’incloure en l’oferta pública del següent any al seu nomenament, obligatòriament.


60. Per poder accedir a la categoria C2, és obligatori tenir, al menys, la següent titulació:

A.   Títol d’Educació Secundària Obligatòria.

B.   Títol de Batxillerat.

C.   Títol de Tècnic mig o Diplomat.

D.   Títol de Tècnic Superior.

 

61. Els sistemes de provisió de llocs de treball són:

A.   Oposició, concurs oposició i concurs de mèrits.

B.   Promoció interna vertical i horitzontal.

C.   Únicament oposició i concurs oposició.

D.   Concurs oposició i lliure designació.

 

62. Els funcionaris de carrera, per tal de poder participar en els processos de promoció interna

A.   Han de complir els requisits exigits per a l’ingrés i tenir una antiguitat d’almenys dos anys de servei actiu al subgrup inferior.

B.   Han de complir els requisits exigits per a l’ingrés o adquirir la titulació abans que finalitzi el procés selectiu.

C.   Han de complir els requisits exigits per a l’ingrés i tenir una antiguitat d’almenys un any de servei actiu al subgrup inferior.

D.   Poden participar en la promoció interna sense tenir cap requisit exigit per a l’ingrés, sempre i quan tinguin 15 anys o més de servei en l’Administració pública amb avaluació satisfactòria.

 

63. Segons el Text refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, què s’entén per carrera professional?.

A.   El conjunt ordenat d’oportunitats d’ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

B.   El conjunt ordenat d’accions d’ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit i oportunitat.

C.   El conjunt ordenat d’accions d’ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d’objectivitat, transparència i publicitat.

D.   El conjunt ordenat d’oportunitats d’ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit, professionalitat i publicitat.

 

64. La promoció interna horitzontal consisteix en:

A.   La progressió de grau, categoria, escala i altres conceptes anàlegs, sense necessitat de canviar de lloc de treball.

B.   Ascens en l’estructura de llocs de treball pels procediments de provisió.

C.   L’accés a cossos o escales del mateix subgrup professional.

D.   Ascens des d’un cos o escala d’un subgrup, o grup de classificació professional en el supòsit que aquest no tingui subgrup, a un altre de superior.

 

65. Els funcionaris de carrera que estiguin en situació d’excedència per cura d’un familiar, en quines accions formatives que convoqui l’ajuntament, podran participar?.

A.   Cap.

B.   Totes.

C.   Accions d’auto formació.

D.   Accions formatives transversals.


66. Si es reben documents dirigits a altres administracions públiques:

A.   Es retornen indicant on cal presentar-los.

B.   En cap cas es poden admetre documents dirigits a altres administracions públiques.

C.   Cal traslladar-los a l’administració competent que pertoqui sense registrar-los.

D.   Es registren i es traslladen a l’administració competent que pertoqui.

 

67. Com s’han d’arxivar els documents electrònics?:

A.   S’han de transformar sempre en format paper i arxivar per carpetes la documentació d’un mateix expedient durant un mínim de 3 anys.

B.   S’han de conservar sempre en format PDF en l’arxiu electrònic de l’Administració corresponent durant un mínim de 5 anys.

C.   S’han de conservar en un format que permeti garantir l’autenticitat, la integritat i la conservació del document, així com la seva consulta independentment del temps transcorregut des que es va emetre.

D.   S’ha de fer de manera oberta perquè que totes les unitats tingui accés als documents de l’ens.

 

68. NO    estan   obligats    a    relacionar-se   a    través    de    mitjans    electrònics   amb    les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’un procediment administratiu:

A.   Les persones jurídiques.

B.   Les entitats sense personalitat jurídica.

C.   Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria.

D.   Les persones físiques per exercir els seus drets i obligacions.

 

69. Què s’entén per Seu Electrònica?

A.   Espai a internet a través del qual la ciutadania pot accedir telemàticament a diversos canals de divulgació d’informació desplegats per l’Ajuntament.

B.   Espai virtual que a disposició la ciutadania per accedir a la informació, els serveis i els tràmits electrònics de l’Ajuntament.

C.   Instrument que ha establert l’Administració per controlar el flux de comunicació entre l’Ajuntament de Barcelona i la ciutadania o altres organitzacions i que dóna fe de si s’ha produït o no aquesta comunicació.

D.   Acció proactiva de l’Administració de donar a conèixer, amb caràcter permanent i actualitzat, la informació rellevant relativa als seus àmbits d’actuació, mitjançant els instruments de difusió que permetin als ciutadans accedir-hi àmpliament i fàcilment i facilitin la seva participació en els assumptes públics.

 

70. Quantes Oficines d’atenció ciutadana (OAC) hi ha a la ciutat de Barcelona?

A.   7

B.   9

C.   13

D.   21


71. Respecte a la Carta de Serveis d’Atenció a la Ciutadania, quina d’aquestes afirmacions NO és correcta:

A.   Adreçada als ciutadans, entitats, professionals, empreses i organitzacions.

B.   Els ciutadans coneixen mitjançant la Carta què poden gestionar i què poden promoure.

C.   Integra la veu del ciutadà a l'organització.

D.   Dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment.

 

72. Què es coneix com a tauler d'edictes?

A.   Espai virtual que a disposició la ciutadania per accedir a la informació, els serveis i els tràmits electrònics de l’Ajuntament.

B.   Espai on es troben els actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, s'hi han de publicar obligatòriament.

C.   Espai on es recull l'activitat consistorial, difon la normativa municipal, actes i acords dels òrgans de govern, decrets d’Alcaldia, bans, circulars, reglaments, instruccions, estatuts, mesures de govern, convocatòries, concurs de personal i nomenaments.

D.   Espai segur i bidireccional que promou la col·laboració entre l'Administració municipal i les persones per cultivar els valors ètics en la gestió pública a través de la participació.

 

73. Quin és el telèfon del civisme de l’Ajuntament de Barcelona per a comunicar qualsevol incidència o reclamació sobre serveis, actuacions o decisions municipals?

A. 900 225 225

B. 010

C. 902 226 226

D. 900 226 226

 

74. Quin any va ser fundada la colònia romana Iulia Augusta Faventia Paterna Bàrcino?

A.   125 aC.

B.   10 aC.

C.   10 dC.

D.   50 dC.

 

75. Ens quants barris es divideixen els 10 districtes de la ciutat de Barcelona?

A.   57

B. 110

C. 73

D. 32

 

76. El Palau Sant Jordi, un dels edificis més emblemàtics dels Jocs Olímpics de 1992, va ser projectat per l’arquitecte:

A.   Norman Foster.

B.   José Rafael Moneo.

C.   Frank Owen Gehry.

D.   Arata Isozaki.


77. Què és la “Casa dels entremesos”?

A.   Un centre de difusió de la cultura popular de Barcelona i de Catalunya.

B.   Un restaurant especialitzat en embotits.

C.   Un taller de pintura i escultura.

D.   Un casal de barri.

 

78. A quina data de l'any s'efectua la tradició de l'ou com balla?

A.   Nadal.

B.   Sant Jordi.

C.   Corpus Christi.

D.   Sant Josep.

 

79. En quina temàtica està especialitzada la Biblioteca Pública Arús?

A.   És una biblioteca especialitzada en la història de Barcelona ciutat.

B.   És un centre de recerca especialitzat en moviments socials contemporanis i producció bibliogràfica del segle XIX i inicis del XX.

C.   És una biblioteca especialitzada en temes infantils i juvenils.

D.   És un centre de recerca en tècniques artístiques.

 

80. En quin Districte està la biblioteca Jaume Fuster?

A.   Gràcia.

B.   Sarrià - Sant Gervasi.

C.   Eixample.

D.   Nou Barris.

 

PREGUNTES DE RESERVA

 

81. Quins tipus de signatura electrònica reconeix la llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica?:

A.   Ordinària, avançada i unitària.

B.   Bàsica, binària i complexa.

C.   Ordinària, avançada i reconeguda.

D.   Ordinària, binària i avançada.

 

82. El Tribunal Suprem:

A.   Depèn jeràrquicament del Tribunal Constitucional.

B.   Proposa 4 membres del Consell General del poder judicial.

C.   Està presidit pel Fiscal General de l’Estat.

D.   És l’òrgan jurisdiccional superior en tots els ordres excepte en matèria de garanties constitucionals.

 

83. Quin dels següents àmbits NO es consideren àrees d’actuació en matèria de cultura?:

A.   La creació i la gestió dels museus de titularitat municipal.

B.   La creació i la gestió de biblioteques i arxius municipals.

C.   La creació i la gestió de teatres, auditoris musicals i qualsevol altre tipus d’equipament cultural municipal.

D.   La creació i la gestió d’equipaments esportius i camps de futbol i espais a l’aire lliure per a la pràctica d’altres esports.


84. Segons la Constitució Espanyola, el Defensor del Poble:

A.   És una institució reconeguda a la Constitució com a alt comissionat de les Corts Generals.

B.   És una institució que depèn orgànicament del Poder Judicial.

C.   És una institució que depèn orgànicament del Tribunal Constitucional.

D.   La figura del Defensor del Poble no està reconeguda a la Constitució.

 

85. És un dret individual de l’empleat públic:

A.   La jubilació forçosa als 60 anys, per a qualsevol cos i categoria.

B.   La meritació anual de la paga d’assistència.

C.   Al trasllat de lloc de feina per motius de conciliació.

D.   La llibertat d’expressió dins dels límits de l’ordenament jurídic.

 

86. Els Organismes autònoms locals  tenen personalitat jurídica pròpia i  autonomia de gestió. Quin dels següents organismes te la consideració d’organisme autònom local?:

A.   Institut Municipal de Cultura de Barcelona.

B.   Institut Municipal de Parcs i Jardins.

C.   Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona.

D.   Institut Municipal d’Urbanisme.

 

87. Segons les dades del Anuari Estadístic de la Ciutat de Barcelona 2018, quin és el Districte amb més població de la ciutat de Barcelona?

A.   Ciutat Vella.

B.   Sants-Montjuïc.

C.   Sarrià-Sant Gervasi.

D.   Eixample.

 

88. Quin arquitecte va projectar l'edifici del Mercat del Born, actual seu del Born Centre de Cultura i Memòria?

A.   Antoni Gaudí.

B.   Lluís Domènech i Montaner.

C.   Josep Puig i Cadafalch.

D.   Josep Fontserè.


Las respuestas las tienes en la web de Barcelona